przekaźnik rozrusznika

Samochód zawiera tak wiele elementów, że czasami wiele z nich zostaje zapomnianych lub pominiętych.

Kiedy przychodzi czas na konserwację, te mniejsze i mniej znane części, takie jak przekaźnik rozrusznika, nie są zbytnio brane pod uwagę, ale w rzeczywistości każda część jest ważna i niezbędna do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania samochodu.

Przekaźnik rozrusznika jest elementem elektrycznym, który odpowiada za przekazywanie prądu z akumulatora do rozrusznika, który zapala silnik samochodu. Ta mała część zwykle się nie psuje, ale ponieważ jest to element elektryczny, wszystko może się zdarzyć w każdej chwili.

Aby wiedzieć, kiedy przekaźnik rozrusznika zbliża się do awarii, musisz dowiedzieć się o objawach jego awarii, a my możemy Ci w tym pomóc.

Objawy awarii przekaźnika rozrusznika

Ponieważ przekaźnik jest elementem elektrycznym, jego działanie może być uzależnione od wielu czynników. Numer jeden na liście problemów to gromadzenie się kurzu i osadów. Pył może zakłócać działanie przekaźnika i powodować jego nieprawidłowe działanie. Poza tym, przepięcie prądu z akumulatora może zniszczyć przekaźnik, więc jest wiele rzeczy, które należy uwzględnić.

Do rozwiązań dojdziemy, gdy poznamy objawy awarii rozrusznika.

  1. Problemy z zapłonem

Jest dość oczywiste, że jakakolwiek usterka rozrusznika nieuchronnie prowadzi do problemów z zapłonem. Gdy tylko włożymy kluczyk do stacyjki i przekręcimy go, aby uruchomić silnik, przekaźnik otrzymuje informację i wykonuje swoje zadanie przekazywania mocy do rozrusznika, ale uszkodzony lub wadliwy rozrusznik jest niewydajny i nie może optymalnie wykonać tego zadania.

Jeśli więc czujesz, że silnik nie uruchamia się nawet po przekręceniu kluczyka, może to oznaczać, że masz uszkodzony przekaźnik rozrusznika, który trzeba wymienić.

  1. Rozrusznik się nie wyłącza

Jest możliwe, że przekaźnik z powodzeniem wysyła prąd do rozrusznika, ale nie jest w stanie go wyłączyć. Gdy przekaźnik jest podłączony do systemu, kończy on obwód. Jeśli jednak przekaźnik startowy nie działa prawidłowo, może ożywić rozrusznik, ale nie jest w stanie go wyłączyć po uruchomieniu silnika.

Może się to zdarzyć, ponieważ główne elementy wewnątrz przekaźnika są zablokowane w pozycji „zamkniętej”. W tym przypadku rozrusznik, przełącznik biegów i koło zamachowe przekładni są poważnie uszkodzone.

  1. Nieregularne starty

Problem z uszkodzonym przekaźnikiem rozrusznika polega na tym, że czasami działa on znakomicie, a w innych przypadkach w ogóle nie działa. Przekaźnik jest często uszkodzony, ponieważ leży niezabezpieczony w komorze silnika, więc duża ilość ciepła, brudu i kurzu, które się na nim gromadzą, może wpłynąć na jego działanie.

Jeśli raz uruchomisz swój samochód i uruchomi się bez usterki, to uruchom go ponownie i jeżeli w ogóle nie wystartuje, to masz do czynienia z uszkodzonym przekaźnikiem rozrusznika. Zawsze gdy tak się dzieje, warto poszukać mechanika, który może pomóc w rozwiązaniu problemu.

  1. Dźwięk tykania dochodzący z przekaźnika rozrusznika

Kiedy próbujesz uruchomić samochód, czasami słyszysz tykający dźwięk dochodzący z silnika, ale silnik się nie uruchamia. Dźwięk ten w rzeczywistości pochodzi z przekaźnika, który mówi, że napięcie i sygnały z akumulatora nie są prawidłowo doprowadzane do rozrusznika.

Dzieje się tak tylko wtedy, gdy przekaźnik nie jest w stanie przekazać prądu do rozrusznika, ponieważ nie działa prawidłowo.

Czyszczenie przekaźnika rozrusznika

Jak już wspomnieliśmy, przekaźnik rozrusznika w komorze silnika musi radzić sobie z wieloma problemami, stale borykając się z ciepłem, kurzem i zanieczyszczeniami. Te warunki mogą wpływać na podstawową funkcję przekaźnika, dlatego też konieczne jest utrzymywanie go w czystości od zanieczyszczeń.

Przekaźnik rozrusznika powinien być czyszczony co miesiąc, jeśli nie dwa razy w tygodniu. Należy go częściej czyścić, jeśli znajduje się w miejscu, w którym jest dużo kurzu. Oczyszczenie przekaźnika rozrusznika jest proste: w tym miejscu przedstawiamy Państwu krok po kroku instrukcję oczyszczania przekaźnika rozrusznika.

Rzeczy, które będą Ci potrzebne:

  • Dmuchawa
  • Szmatka (najlepiej z mikrofibry)
  • Spray do czyszczenia elektrycznego

Zlokalizuj przekaźnik rozrusznika

Przekaźnik znajduje się pod maską, w pobliżu akumulatora samochodu. W większości samochodów można go znaleźć w skrzynce bezpiecznikowej. Jest to konstrukcja przypominająca skrzynkę, która zazwyczaj ma białą obudowę. Są tam kable, które wchodzą i wychodzą od dołu. Jeśli widzisz taki obiekt, prawdopodobnie znalazłeś przekaźnik. Jednak w samochodzie jest więcej niż jeden przekaźnik, więc upewnij się, że znalazłeś ten właściwy.

Wyczyść przekaźnik

Ponieważ przekaźnik jest elementem elektrycznym, może się zapalić pod wpływem wody skierowanej bezpośrednio do przekaźnika. Dlatego należy podchodzić do przekaźnika z ostrożnością. Najpierw należy upewnić się, że pojazd jest całkowicie wyłączony, następnie włączyć dmuchawę i skierować ją na przekaźnik. W ten sposób usuniesz wszystkie zanieczyszczenia i kurz, które niedawno pojawiły się na przekaźniku. Po zakończeniu pracy z dmuchawą należy wziąć ściereczkę i zanurzyć ją lekko w wodzie.

Delikatnie wytrzyj zewnętrzną część przekaźnika i usuń pozostałe zabrudzenia za pomocą sprayu czyszczącego do elektroniki. Gdy czyszczenie będzie satysfakcjonujące, należy użyć dmuchawy po raz ostatni, aby upewnić się, że cała woda wyschła. Upewnij się, że przekaźnik naprawdę jest suchy, ponieważ niewielka ilość wody może spowodować zwarcie przewodów i zniszczyć inne części.

Koszt wymiany przekaźnika startowego

Włóż kluczyk do stacyjki i uruchom samochód. Jeśli nadal masz problemy z uruchomieniem, musisz udać się do mechanika, aby dokonać wymiany przekaźnika. Przekaźniki są na ogół bardzo tanie i łatwo dostępne. Dlatego Twój mechanik nie będzie Cię zbytnio obciążał. Zazwyczaj pobierana jest opłata w wysokości około 150 złotych, wliczając w to robociznę i koszt nowego przekaźnika startowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj