Wycieraczki należą do typowych akcesoriów pojazdu i stanowią jego integralną część. Wycieraczki są prostą, ale ważną częścią samochodu i pomagają kierowcy widzieć wyraźnie w deszczową pogodę i śnieg, oraz usuwają zanieczyszczenia i owady na przedniej szybie, aby zachować dobrą widoczność drogi, co jest bardzo ważne dla bezpieczeństwa jazdy.
Oznaki awarii silnika wycieraczek przedniej szyby
Oto kilka symptomów, których możesz zaobserwować, a które pomogą ci stwierdzić, kiedy i dlaczego powinieneś zobaczyć się z mechanikiem.
-
Wycieraczki w ogóle się nie ruszają
Jeśli włączysz wycieraczki i nie będą one w ogóle działać, prawdopodobnie ich silniki nie uzyskują żadnej mocy. Jest to najprawdopodobniej problem z przekaźnikiem wycieraczek, ale w niektórych rzadkich przypadkach same silniki wycieraczek mogą ulec awarii, więc aby je wymienić, trzeba będzie skontaktować się z mechanikiem.
Jeśli będzie to problem z przekaźnikiem lub okablowaniem, zaoszczędzisz na kosztach wymiany silników. Jeśli jednak okablowanie i przekaźnik nie wydają się być problemem, będziesz musiał niestety ponieść koszty wymiany silników wycieraczek.
-
Wycieraczki pracują wolniej niż normalnie
Jeśli zauważysz, że wycieraczka pracuje wolniej, tzn. nie z taką prędkością, z jaką wcześniej pracowała, grube zabrudzenia lub osady mogą utkwić gdzieś w ruchomej części silników, powodując ich wolniejsze obracanie się ze względu na zwiększone tarcie. W takim przypadku należy zlecić sprawdzenie i oczyszczenie go przez dobrego mechanika.
Silniki muszą zostać zdemontowane i dokładnie oczyszczone, aby odblokować silnik. Oznacza to, że moduł wycieraczki nie uległ całkowitej awarii i może być naprawiony przez wykwalifikowanego mechanika.
-
Wycieraczki pracują tylko z jedną prędkością obrotową
Jeśli włączysz silniki wycieraczek i ustawisz je na różne prędkości, możesz zauważyć, że nie ma różnicy w prędkości pomiędzy tymi ustawieniami; tzn. wolniejsza prędkość odpowiada dokładnie prędkości najszybszej. W takim przypadku istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest uszkodzony przekaźnik wahadłowy układu wycieraczek, a nie silnik, ponieważ same silniki nadal działają.
W tym przypadku Twój problem nie będzie tak kosztowny jak wymiana silników, ponieważ mechanik dokładnie zdiagnozuje problem i wymieni przekaźnik, przywracając różne prędkości robocze modułu wycieraczki.
-
Wycieraczki pracują nietypowo
Wycieraczka jest zaprogramowana do pracy w powtarzających się ruchach w górę i w dół. Jeśli wycieraczki zacinają się w środku lub nie uruchamiają od razu, może to oznaczać wadliwe okablowanie lub zły przekaźnik. W najgorszym przypadku może to być również uszkodzony silnik.
W takich przypadkach może być trudno komuś bez odpowiedniej wiedzy zdiagnozować problem prawidłowo i dokładnie, a kontrola przez wykwalifikowanego mechanika jest koniecznością, aby uniknąć wymiany części, która w rzeczywistości może nie być wadliwa.
-
Wycieraczki nie zatrzymują się w wyznaczonym miejscu lub zatrzymują bez powrotu do punktu „spoczynku”
Silniki wycieraczek są zaprogramowane tak, aby wracały do punktu spoczynku po wyłączeniu, tzn. do dolnej części przedniej szyby, jedna na drugiej. Ma to kluczowe znaczenie, gdyż pióra wycieraczek nie powinny spoczywać nigdzie na środku szyby przedniej, ponieważ mogłoby to pogorszyć widoczność.
Jeżeli wycieraczki nie powrócą do punktu wyjścia, może to wskazywać na nieprawidłowe ustawienie ramion, jeżeli zostały one niedawno wymienione. Jeśli wycieraczki nie były wymieniane, a Państwo nadal borykają się z tym problemem, to może to świadczyć o uszkodzeniu napędu.
Funkcja silnika wycieraczki przedniej szyby
System wycieraczek składa się z ramion, piór gumowych oraz, co najważniejsze, z silników, które sterują ruchem wycieraczek. Po uruchomieniu wycieraczek wysyłają one sygnał do silników wycieraczek, które następnie sterują ramionami w powtarzalny ruch w górę i w dół, oczyszczając szybę przednią z wody lub brudu w celu zapewnienia lepszej widoczności.
Jednak ilość deszczu lub brudu może być różna, dlatego też producenci samochodów programują silniki wycieraczek tak, aby pracowały z różną prędkością w zależności od pogody.
Niestety, każdy element lub część pojazdu psuje się w tym czy innym miejscu z powodu nadmiernego zużycia, nieoczekiwanych uszkodzeń lub przeciążenia. Wycieraczki mogą nie działać prawidłowo z wielu powodów. Czasami uszkodzeniu ulegają tylko pióra wycieraczek, co nie jest trudne do wymiany. Jeśli wycieraczki są w porządku, ale system nadal nie działa tak, jak powinien lub istnieje podejrzenie, że jest to spowodowane pracą silnika, należy zgłosić się do mechanika i zlecić kontrolę systemu wycieraczek.
Rozwiązania
Zazwyczaj typowy człowiek nie jest w stanie samodzielnie zdiagnozować i rozwiązać problemów związanych z silnikiem, ponieważ nie posiada odpowiednich narzędzi i odpowiednich informacji do przeprowadzenia naprawy lub wymiany. Ale wymiana uszkodzonych ramion i piór wycieraczek może być wykonana przy niewielkim nakładzie wiedzy, ponieważ właściciel nie musi niczego demontować. Chociaż w przypadku zepsutych silników należy skonsultować się z wykwalifikowanym mechanikiem, aby dokładnie zdiagnozować i zlokalizować problem.
Samo diagnozę należy rozpocząć od sprawdzenia bezpieczników, ponieważ do wymiany często potrzebne są tylko uszkodzone bezpieczniki i przekaźniki.
Rozpoznanie wady przekaźnika następuje poprzez jego kliknięcie po włączeniu zasilania, co oznacza, że wewnętrzny obwód magnetyczny działa prawidłowo.
W poprzednim zestawie miałem często problemy z zacinaniem się i piszczeniem. Nie potrafiłem tego naprawić w żaden sposób. W końcu kupiłem wycieraczki oximo i jest spokój