Jeśli masz samochód, potrzebujesz paliwa, aby go uruchomić. Ale potrzebna jest też inna ważna rzecz — płyn do układu wspomagania kierownicy samochodu. Jest to płyn hydrauliczny, który pozwala na łatwe przenoszenie mocy z koła na układ kierowniczy samochodu.

Kolejną kluczową funkcją tego płynu jest zapewnienie i utrzymanie płynnej pracy mechanizmu poprzez ochronę i smarowanie wszystkich części układu. Krótko mówiąc, ten płyn porusza Twój samochód.

Przy jego braku nie tylko samochód napotyka na poważne problemy operacyjne, ale także cały układ kierowniczy jest wystawiony na szwank.

Ale jakiego koloru jest ten płyn? I jak rozpoznać, co on wskazuje?

Jeśli zastanawiasz się, przeczytaj dalej, aby dowiedzieć się wszystkiego o kolorach płynu wspomagania kierownicy i rozwiń swoje wątpliwości!

Jaki powinien być idealny kolor płynu wspomagania?

Jako cecha definiująca, kolor odgrywa główną rolę w zrozumieniu płynów wspomagania kierownicy.

Występują one w różnych odcieniach, które różnią się znacznie w zależności od modelu, czy marki. Możesz mieć kilka pytań: czy Twój płyn kierowniczy jest w tym kolorze, który ma być? Czy zmienił się od czasu, gdy go kupiłeś?

Są to pytania, które nurtują konsumenta podczas obsługi nowego pojazdu. Uproszczona odpowiedź brzmi: nawet jeśli kolor płynu różni się u poszczególnych producentów, najczęściej są to różowy, czerwony lub przezroczysty.

Należy jednak pamiętać o pewnej ważnej kwestii, aby uniknąć problemów w funkcjonowaniu samochodu. Kolor jest podatny na zmiany i jest to wskazówka, na którą należy zwrócić uwagę.

Zmiana koloru z czerwonego, różowego lub bezbarwnego na czarny, lub brązowy jest pewną oznaką zanieczyszczenia. Oznacza to, że płyn mógł się zabrudzić i nie nadaje się do użytku. Dzieje się tak zazwyczaj z powodu długotrwałego użytkowania i należy go natychmiast wymienić w celu ograniczenia uszkodzeń.

Jak wygląda wyciekający płyn wspomagania?

Wyciek w samochodzie to poważna sprawa i może doprowadzić do całkowitej frustracji i dezorientacji. Jak można naprawić problem, jeśli nie można stwierdzić źródła? Płyn może pochodzić od wszystkiego: od płynu do automatycznej skrzyni biegów lub zamiast tego od płynu do wspomagania kierownicy!

Większość produkowanych opcji jest barwiona na różowo lub na czerwono, tak aby odróżniała się od innych płynów w samochodzie. Inne barwione są na jasny kolor, który zwykle zmienia kolor na żółty przy długotrwałym użytkowaniu. A ten pierwszy prawdopodobnie zmieni się na ciemnobrązowy lub czarny.

Więc w przypadku, gdy widzisz żółty, czerwonawy, różowy, brązowy lub czarno-biały wypływający płyn, istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest on z układu wspomagania kierownicy samochodu.

Różne kolory wskazują na różne warunki. Znajomość różnych wskazań każdego koloru jest mądrym krokiem w kierunku zidentyfikowania problemu, a tym samym jego rozwiązania.

Kolory płynu wspomagania

Jasny Brąz do Czarnego

Ten szczególny odcień nie oznacza za każdym razem problemów ze wspomaganiem układu kierowniczego. Takie płyny znajdują się nawet w innych miejscach w samochodzie. Może to być ropa, która zwykle jest widoczna wokół środka samochodu. Może to być również zwykły olej silnikowy, który jest jasnobrązowy i ma zapach podobny do zapachu zgniłego jajka. Wycieki te występują również w środku lub na tylnej osi.

Jasnożółty do ciemnobrązowego

Najbardziej żółtawym płynem może być płyn hamulcowy. Wyciekający żółty płyn oznacza więc, że wszystko jest w porządku z układem kierowniczym, dlatego prawdopodobnie należy dobrze przyjrzeć się hamulcom!

Brązowy może być jednak bardzo mylący, ponieważ może oznaczać jeden z dwóch: płyn hamulcowy lub olej silnikowy. Sztuczka polega na tym, aby dotknąć i poczuć teksturę. Jeśli jest śliska, to jest to płyn hamulcowy; olej silnikowy jest znacznie grubszy.

Niezależnie od jego źródła, wyciek jest poważnym problemem, zwłaszcza jeśli chodzi o hamulce. Nie należy lekceważyć nieszczelności, nieszczelny układ hamulcowy może spowodować poważne problemy podczas jazdy i należy się nimi natychmiast zająć.

Czerwony lub czerwonawy

Czerwonawy odcień jest prawdopodobnie najpewniejszą oznaką wycieku płynu wspomagania kierownicy. Są one barwione na czerwono lub różowo właśnie w celu odróżnienia ich od pozostałych płynów. Ale jak możesz być tego pewien?

Aby prawidłowo zidentyfikować problem, należy najpierw sprawdzić lokalizację wycieku. Wyciekający płyn ze wspomagania układu kierowniczego zazwyczaj znajduje się pod przednią częścią samochodu.

Po drugie, w przypadku wycieku, płyn może być również rozmazany w poprzek pompy wspomagania lub poniżej zbiornika. Jeżeli w dotyku odczuwa się lekkość i śliskość, można ostatecznie stwierdzić, że jest to rzeczywiście płyn ze wspomaganiem układu kierowniczego.

Pomarańczowy

Wyciekający pomarańczowy płyn może być płynem przekładniowym, który prawdopodobnie znajduje się w pobliżu środka samochodu. Ma on kolor od jasnopomarańczowego do ciemnopomarańczowego, a także może być czerwono-brązowy.

Czasami wycieki płynu zapobiegającego zamarzaniu zmieszane z rdzą mogą spowodować powstanie podobnego koloru, prowadząc do dalszego zamieszania. Jednak mieszanka ta ma cienką konsystencję i nie ma określonego miejsca wycieku.

Żółty, zielony lub różowy

Jasne kolory, takie jak te, są stosowane głównie w systemie chłodzenia wodą. Różowy może wskazywać zarówno na płyn wspomagania układu kierowniczego, jak i na płyn chłodzący. Lokalizacja może być wykorzystana do orientacji, ponieważ płyn chłodzący może pojawiać się wokół łożysk pompy wodnej i uszczelki pompy.

Wiek Twojego samochodu jest ważnym czynnikiem decydującym o tym, czy wyciek płynu chłodzącego powinien być problemem, czy też nie. Stary pojazd jest podatny na takie wycieki i jest to normalne. Jeśli jednak Twój samochód jest nowy i boryka się z takimi problemami, to czas na konsultację z fachowcem.

Przejrzyste

Klarowny płyn może być albo płynem wspomagania kierownicy, albo zwykłą wodą. Nadmierna kondensacja może prowadzić do wydalania przez klimatyzator pewnej ilości wody. Ale nie jest to powód do zmartwień.

Jeśli jednak rzeczywiście jest to płyn wspomagania kierownicy, może to stwarzać problemy. Aby mieć pewność, zrób najprostszy test i dotknij go. Jeśli nie czujesz jakby to była woda, ale jest lekko lepka, to jest to wyciek płynu wspomagania kierownicy.

Jakiego koloru powinien być płyn do wspomagania kierownicy?

Różnią się one kolorem i mają szeroką gamę odcieni, od brązowego i czerwonego do różowego i czystego. Czarny i ciemny brąz są zazwyczaj wskaźnikami zanieczyszczeń.

Czy istnieją inne sposoby wykrywania, czy płyn jest nadal czysty i bezpieczny w użyciu?

Poza kolorem, najlepszym wskaźnikiem jest zapach. Zapach spalenizny zwykle oznacza, że może wystąpić problem z płynem.

Na koniec

Jak wszystkie dobre rzeczy w życiu, odpowiedni płyn do wspomagania kierownicy wymaga konserwacji i pielęgnacji z Twojej strony.

Aby mieć pewność, że samochód jest sprawny i gotowy do jazdy, a także, że nie występują w nim ewentualne piski, należy regularnie sprawdzać i wymieniać płyn wspomagania kierownicy. Najlepiej wymieniać go co cztery do pięciu lat. Innym sposobem jest wymiana go po przejechaniu 100 000 kilometrów.

Jeśli zauważysz zmianę koloru, nie pozwól mu się rozwijać. Jeśli płyn zmieni się na brudny, brązowy lub czarny, to prawdopodobnie nadszedł czas, aby go wymienić. Pamiętaj o markach, których używasz, mają one wpływ na wydajność. Znane marki posiadają funkcję zapobiegającą wyciekom, zapewniając tym samym większe bezpieczeństwo zarówno dla Ciebie, jak i Twojego samochodu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj